MOLYKOTE™ Longterm 1 Plus Extreme Pressure Bearing Grease

Długoterminowy smar molibdenowy NLGI 1 do połączeń metal/metal do aplikacji o wolnych do średnio szybkich ruchach zalecany szczególnie przy dużych obciążeniach. Ciężkie przemysły takie jak cementowy i stalowy są naturalnym odbiorcą tego typu smaru ale w naszym przypadku dochodzi jeszcze aprobata organizacji NSF H-2 co pozwala stosować go w przemyśle cukierniczym.  MOLYKOTE Longterm 1 Plus to smar na bazie litu z dodatkami EP i dwusiarczkiem molibdenu oraz środkami polepszającymi przyczepność ,inhibitorem  antykorozyjnymi zapewniający suche smarowanie w ekstremalnych warunkach pracy. Smar produkowany jest  przy użyciu wysoce  uszlachetnionego wyselekcjonowanego oleju bazowego, zagęszczacza litowego, dwusiarczku molibdenu (moly), dodatku EP, dodatku przeciw korozji , inhibitory utleniania.

Produkt polecany jest do  smarowania aplikacji typu metal/metal do średnio szybkich ruchach, zwłaszcza przy dużych obciążeniach udarowych i wibracjach np. sworznie i tuleje, szekle i czopy zawieszenia, przekładnie skośne ślimakowe i czopowe. Przy smarowaniu łożysk pracujących przy dużym obciążeniu wymagane jest częste dosmarowanie ze względu na wycieki lub zanieczyszczenia i wymagany jest smar  zapewniający nawet dobre właściwości smarne przy jego małej ilości. Obecność w składzie wielu inhibitorów i dodatków a zwłaszcza dwusiarczku molibdenu zapewnia jego żywotność i długotrwałość działania ,przy jednoczesnej ekonomiczności. Molibden  zapewnia współczynnik bezpieczeństwa smarności w sytuacjach, w których  smar jest już zubożony w elementy smarne  i pozostaje tylko dwusiarczek molibdenu, który zapewnia smarowanie, aż do nałożenia następnej dawki nowego  smaru.

Badania wykazują, że smar charakteryzuje się wysoką siłą wiązania oraz wysokim stopniem ochrony przed korozją, wydajnością na mokrej nawierzchni, odpornością na wymywanie wodą, wysoką nośnością i dobrą pracą w warunkach silnego zapylenia oraz zapobiega zjawisku ruchu stick-slip.

 

Zastosowanie: MOLYKOTE Longterm 1 Plus ma zastosowanie do smarowania łożysk kulkowych sprzęgieł w wysoko obciążonych pojazdach mechanicznych, ciągnikach, dźwigach, maszynach do robót ziemnych, napędach pasów transmisyjnych, wózkach widłowych, maszynach przemysłowych w tym maszynach do obróbki drewna, sprzęcie metalurgicznym, wentylatorach przemysłowych, elastycznych przegubach, sworzniach przegubów, krzywkach, gwintach. Włączenie do składu stałego smaru z jego zdolnością do zmniejszania tarcia sprawia, że ​​jest on szczególnie odpowiedni do zastosowań związanych z ruchem posuwisto-zwrotnym lub ślizgowym, gdzie pożądane jest zapobieganie zacieraniu i frettingowi.  Nadaje się do pracy w warunkach suchych i mokrych.

Smar Longterm 1+ polecany jest również  tam gdzie może wystąpić ryzyko wystąpienia korozji ciernej lub tworzenie się efektu Brinella – czyli odciśnięcie się kulek w bieżni łożyska na skutek długotrwałego nacisku spoczynkowego lub gdy praca odbywa się w warunkach dużej wilgotności i drganiach. Ze względu na to, że smar posiada bardzo dużą siłę przylegania do powierzchni można stosować go elementów gdzie występuje duża siła odśrodkowa.

NLGI 1 i duża pompowalność pozwala stosować smar w systemach smarowania automatycznego.

Kod DIN 51825 KPF2K-20.

Sposób aplikacji: smar MOLYKOTE Longterm 1 Plus należy stosować  typowo dla smarów o konsystencji NLGI 1. Wyczyść punkty smarne mechanicznie lub chemicznie. Smarować za pomocą pędzla, szpachelki, pistoletu lub automatycznego urządzenie smarującego. Smar molibdenowy NLGI 1  Longterm 1 Plus jest odpowiedni dla systemu centralnego smarowania. Nie należy mieszać produktu z innymi smarami.

Podstawowe dane Molykote Longterm 1 Plus

Norma

Treść

Jednostka

Wynik

CTM 0176

Kolor

czarny

Olej bazowy –mineralny, zasada litowa, stałe środki smarne, dodatki EP, środki antykorozyjne, podwyższające adhezje, dwusiarczek molibdenu

 

Temperatura pracy w ° C

-30 do +110/130 ° C

DIN 51502

 KPF 1M-30,

DIN 51825

KPF1M-30

ISO 6743

LX- BEHB-1

DIN 51 818

Klasa konsystencji NLGI

 

1

ISO 2137

Penetracja

mm/10

315-340

ISO 2811

Gęstość w temperaturze 20 ° C

g / ml

0,95

DIN 51 562

Lepkość oleju bazowego w 40 ° C

cSt

110

 DIN 51 808

Odporność na utlenianie , spadek ciśnienia 100h 99°C

Kpa

30

bar

0,3

ISO 2176

Temperatura kroplenia

° C

> = 175

ASTM- D-1478/80 Testy na moment w temperaturze -20 ° C

 

Moment inicjujący zerwanie

Nm

420×10-3

 

Moment po 20 minut czasu pracy

Nm

35×10-3

DIN 51 350 pt.4

Four-ball tester (VKA obciążenie zespawania

N

3800

DIN 51 350 pt.5

Four-ball tester (Wżery zużyciowe pod obciążeniem 800N

mm

1

 

Almen-Wieland maszyna OK obciążenie

N

20000

 

Almen-Wieland maszyna Siła tarcia przy obciążeniu OK.

N

3200

DIN 51821-02-A

Żywotność -FAG tester elementem toczenia łożysk, FE 9, 4500/6000-130, F ‡

godz.

100

 

Współczynnik prędkości

mm / min

250.000

DIN 51 808

Odp. na utlenianie, spadek cieśn..100h 99°C

Bar

0,3

 DIN 51 802

Ochrona przed korozją Metoda SKF-Emcor

 

0-1

DIN 51 817

Wydzielanie oleju, 7 dni, 40 ° C

%

1,7

ASTM D 1264

Ubytek po przemyciu wodą w temperaturze- 38 ° C

%

0,5

w temperaturze- 80 ° C

%

5

Atest

 NSF H-2 Nr. 152070

CTM: Firmowa metoda testów, kopie CTM-tych są dostępne na życzenie
ASTM: Amerykańskie Stowarzyszenie Badań i Materiałów
ISO: Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna
DIN: Deutsche Industrie Norm

Opakowanie:25kg

Normy i atesty: smar o wysokiej nośności, wysoka wydajność pracy w wilgoci i  kurzu ,zapobiega zjawisku stick-slip, długa żywotność, dobre właściwości antykorozyjne ,dobra przyczepność do metalu, smar o dużej żywotności, dobra odporność na wymywanie wodą , ochrona przed korozją cierną. FDA 21 CFR 175.300, KSW 51, KSW 61. (NSF H2 FDA)

Trwałość i magazynowanie: Przy przechowywaniu produktu w zamkniętych oryginalnie opakowaniach i chłodnym miejscu (poniżej 20 °C) okres trwałości wynosi 60 miesięcy od daty produkcji.

Ograniczenia: produkt nie jest polecany ani przedstawiony jako zalecany dla zastosowań medycznych lub farmaceutycznych.

Produkty o podobnych zastosowaniach lub składzie CHEVRON MOLY GREASE EP.1, Castrol Moly Grease, Molibgras Especial EP 1, Molygraph Mineral Molybdenum Disulphide, SKF LGEM2, Mobil grease 321 Moly, SKF LGEM 2, ,MOBILGREASE SPECIAL, CX80 SMAR MOLIBDENOWY, Molykote Longterm 2 Plus,

 

smar molibdenowy NLGI 1

czarny smar

molibden jako smar

MOLYKOTE™ Longterm 1 Plus Extreme Pressure Bearing Grease