MOLYKOTE® L-1132 FM Synthetic Gear Oil ISO 320

Syntetyczny (PAO) VG 320  olej  do łożysk i przekładni najwyższej jakości smar do ekstremalnych ciśnień przeznaczony do zamkniętych przemysłowych przekładni i łożysk pracujących w warunkach dużego obciążenia oraz w szerokich ekstremalnych temperaturach opracowany na potrzeby przemysłu spożywczego .

Olej L-1132 FM jest bezpieczny dla organizmu ludzkiego (nietoksyczny, bezwonny, bez smaku) zawierający inhibitory korozji i utleniania oraz  atest spożywczy NSF H-2. Jest to odpowiednik oleju Molykote L-1132 posiadający atest spożywczy NSF. Klasa lepkości ISO VG 320 oleju Molykote L-1132FM stosowanego głównie  w przemyśle spożywczym i farmaceutycznym do smarowania wszystkich typów zamkniętych przekładni przemysłowych: obiegowych zębatych, prostych, śrubowych, skośnych i stożkowych oraz łożysk tocznych i ślizgowych w systemach zamkniętych  obiegowych. Olej może być również stosowany do  smarowania elementów  z brązu oraz np. łożysk z elementami metali kolorowych,  przekładni z zębami brązowymi.

Twardy film olejowy  i niski współczynnik tarcia oszczędzają energię w przekładniach i łożyskach. Wysoki wskaźnik lepkości  sprawia, że zachowują one swoją lepkość w wysokich temperaturach roboczych. Często pozwala to na użycie niższej klasy ISO niż w przypadku konwencjonalnego oleju przekładniowego, co daje jeszcze większe oszczędności energii.

Molykote L-1132FM jest zalecany do smarowania łożysk , zamkniętych przemysłowych napędów zębatych , szczególnie tam, gdzie są one eksploatowane w ciężkich warunkach, takich jak duże obciążenia, niska prędkość, obciążenia udarowe oraz w szerokich ekstremalnych temperaturach.

Smary olejowe są najczęściej stosowane w aplikacjach o wysokich prędkościach i wysokich temperaturach, które wymagają wymiany ciepła z dala od roboczych powierzchni łożysk. Oleje łożyskowe to obecnie najczęściej olej syntetyczny z dodatkami zapobiegającymi rdzewieniu i utlenianiu.

Najważniejszą cechą przy specyfikowaniu oleju do łożyska jest lepkość. Lepkość jest miarą wewnętrznego tarcia płynu lub oporu przepływu. Płyny o dużej lepkości są gęstsze jak miód; płyny o niskiej lepkości są rzadsze jak woda. Różnica lepkości w różnych temperaturach to wskaźnik lepkości (VI). Lepkość oleju jest skorelowana z grubością filmu, który może wytworzyć. Ta grubość ma kluczowe znaczenie dla oddzielenia elementów tocznych i ślizgowych w łożysku. Molykote L-1132 FM jest tak skonstruowany ,że grubość filmu jest zminimalizowana . istnieje kilka sposobów smarowania olejowego. Najpopularniejsze to : olej statyczny, krążący olej, kąpiel olejowa, cyrkulacja oleju, wtrysk oleju,

Podczas wymiany oleju w przekładniach  Molykote L-1132FM, zaleca się najpierw wyczyścić i przepłukać cały układ przekładni , aby uzyskać pełne korzyści z produktu.
Produkt jest kompatybilny z olejami mineralnymi, smarami polialfaolefinowymi i większością materiałów uszczelniających z wyjątkiem kauczuku naturalnego.

Podstawowe dane produktu Molykote L-1132 FM

Norma

Treść

Jednostka

wynik

CTM 0176

Kolor

Przezroczysty do złotożółtego

 Skład: Olej bazowy -Polialfaolefiny (PAO), dodatki inhibitory korozji i utleniania, przeciwzużyciowe


Temperatura pracy

° C

-35 do 135

DIN 51 562

Lepkość oleju bazowego w temperaturze 40 ° C

cSt

332

DIN 51 562

Lepkość oleju bazowego w temperaturze 100 ° C

cSt

30,8

ASTM D-2422

Klasa lepkości na ISO

VG

320

SAE

Klasa na SAE


90-140


Klasa wg AGMA


6

DIN ISO 3016

Temperatura krzepnięcia

° C

-39

DIN 51 757

Gęstość w 15 ° C

g/ml

0,85

DIN 51 757

Gęstość w 20 ° C

g/ml

0,85

DIN ISO 2592

Temperatura zapłonu

° C

254


Temperatura wrzenia

° C

> 35


Stabilność termiczna

Pozytywny wynik testu

ASTM D 1401

Oddzielanie od wody (deemulgacja),, –

ml / ml / ml (min)

40/40/0 (1)

ASTM D665, B

Stopień korozji na płytce miedzianej


1a


Zdolność do zapobiegania korozji

test został zakończony pomyślnie

ISO 6247

Skłonność do pienienia


<25

Atesty

Kosher



ASTM: Amerykańskie Stowarzyszenie Badań i Materiałów.
ISO: Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna.
DIN: Deutsche Industrie Norm
Opakowanie produktu;18,9 litrów, 208 litrów
Normy i atesty; Tolerancja Food: Kategoria Kod NSF -H1 – materiały z przypadkowego kontaktu z żywnością.NSF H1Tolerancja Food: zgodność z FDA 21 CFR (dla materiałów o incydentalnego kontaktu z żywnością) – FDA 21 CFR 178.3570 , Molykote L-1132 FM  spełnia normę  AGMA 9005-E02,oraz  normy DIN 51 517 część 3.

Produkty o podobnych właściwościach lub składzie ;EurolSynmax PAO ISO-VG 320, ATOIL SYNTH PAO 320, EPONA SA 320, RAVENOL Getriebeöl PAO CLP 320, Anglomoil SFG Gear Oil 320, CORVUS FG 320, H1 Quinplex Syn FG Gear Oil, H1 Quinplex Syn FG Gear Oil 4320, OKS 3725,

Uwaga !Produkt zalecany w krajach Ameryki Północnej : Kanada , Meksyk , Stany Zjednoczone. W Europie zalecanym produktem jest Molykote L-2132  NSF H-2

MOLYKOTE® L-1132 FM Synthetic Gear Oil